Enrichir nos points de vue sur le jeu : de l’activité ludique au jeu pour le plaisir de jouer

Expanding our focus on play: from playful work to play

J’aime Ne bougez pas Je n’aime plus
 
3

Summary :

For children, play is more than a joyful activity. It is a means through which the child develops and a source of wellbeing. Moreover, play is a specific right of the child that warrants protection and provision, especially for children with disabilities. Occupational therapists have a role in promoting and enabling play for the children. In this opinion piece we ask the question where is play in occupational therapy and consider the interest to expand our area of concern towards play in practice.

Cet article est payant !
Je suis abonné, je m’identifie ci-dessous.


Je ne suis pas abonné, j’achète ici

Connexion


Article rédigé par :
  • Sylvie RAY-KAESER

    Professeure associée

    Haute École de travail social et de la santé
    EESP Lausanne
    Filière d’ergothérapie
    Haute École spécialisée de Suisse occidentale

    sylvie.ray@eesp.ch


  • Helen LYNCH

    Professor & Senior lecturer

    Brookfeld Clinic Co-ordinator
    Graduate studies and research
    programme director
    Department of Occupational Science
    and Occupational Therapy
    University College Cork
    Irlande


Commenter cet article

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *