La formation à l’intégration des résultats probants de la recherche : l’expérience en Maîtrise en ergothérapie à l’Université du Québec à Trois-Rivières

Teaching evidenced-based practice at the Master’s Degree in Occupational Therapy at the Université du Québec à Trois-Rivières

J’aime Ne bougez pas Je n’aime plus
 
0

Summary :

Evidenced based practice competencies are part of occupational therapists’ standards of practice. It raises the issue of how to teach those competencies, essentials to good clinical decisions. What elements should be included into occupational therapy education? The article exposes a literature review on the use of evidenced-based practice by occupational therapists. Pedagogi-cal approach topics while teaching clinicians as well as teaching students are covered by this review. Finally, the article exposes the experience of a competency-based occupational therapy program at Université du Québec à Trois-Rivières. While approa-ching teaching evidenced-based practice, it has become essential for students to learn detecting clinical situation challenges requiring searching scientific evidence. They will then develop habit of deploying their competencies in that domain

Cet article est payant !
Je suis abonné, je m’identifie ci-dessous.


Je ne suis pas abonné, j’achète ici

Connexion


Article rédigé par :
  • Martine Brousseau

    Ergothérapeute PhD
    Professeure titulaire en ergothérapie
    Université du Québec à Trois-Rivières
    3351, bd. des Forges, C. P. 500 Trois-Rivières, Qc, Canada G8Z 4M3
    martine.brousseau@uqtr.ca


Commenter cet article

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *