Summary :
Professionals specializing in Adapted Physical Activity (APA) usually collaborate with occupational therapists as part of a multidisciplinary team. APA is taught by qualified professionals who set up a care support program. APA and occupational therapy have shared goals; their complementary evaluations offer a better consideration of an individualized care programme. However, each discipline uses different means: APA teaches adapted sports and/or other physical activities; occupational therapy focuses on purposeful activities centered on patient needs. Their complementarity can be illustrated using the example of treating a person with bulimia nervosa. The authors encourage this kind of collaboration which improves quality of care of people dealing with special needs.
Cet article est payant !
Je suis abonné, je m’identifie ci-dessous.
Je ne suis pas abonné, j’achète ici
Article rédigé par :
-
Aurore BOLCATO
Enseignante en Activité physique adaptée
Titulaire d’un Master 2 « Activités physiques pour la santé »
UFR-STAPS Montpellier
aurore.bolcato.31@gmail.com
-
Cindy COMBIER
Enseignante en Activité physique adaptée
Titulaire d’un Master 2 « Activités physiques pour la santé »
UFR-STAPS Montpellier
cindy.combier@gmail.com
-
Mathilde BOREL
Enseignante en Activité physique adaptée
Titulaire d’un Master 2 « Activités physiques pour la santé »
UFR-STAPS Montpellier
mathilde.borel@apasante.fr